Tiedote 23.12.2021

Tiukennetut AVI:n Etelä-Pohjanmaalle asettamat kokoontumisrajoitukset eivät kohdistu yksityistilaisuuksiin tai harrastustoimintaan.

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto tiedotti torstaina 23.12. uusista tiukennetuista kokoontumisrajoituksista. Etelä-Pohjanmaan alueella kielletään ajalla 26.12.2021–23.1.2022 kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 henkilöä. Päätökset eivät kohdistu yksityistilaisuuksiin tai harrastustoimintaan, joten Unelmasalilla toiminta jatkuu nykyisellä tavalla.

Unelmasalilla ei tarvita koronapassia

Koronapassin on ollut tarkoitus toimia vaihtoehtona viranomaisten asettamille koronarajoituksille.

Yritykset ovat voineet itse valita, ottavatko ne silloin koronapassin käyttöön. Koronapassi on ollut vaihtoehtoisena toimena käytössä vain silloin, kun kyseistä tilaisuutta tai tilaa koskevia rajoituksia on voimassa. Tällaisia rajoituksia voivat olla esimerkiksi aukioloaikoja tai yleisömääriä koskevat rajoitukset.

Emme siis ole yksityisenä liikuntakeskuksena tilanteessa, jossa koronapassin käyttöönottoa tarvittaisiin.

Toiminta jatkuu ennallaan

Meillä Unelmasalilla siisteydestä huolehditaan aina tarkasti. Myös viruksia ja bakteereja tappava nanopinnoite pitää edelleen keskuksen puhtaana. Ryhmäliikunnan osallistujakapasiteetit olemme varmuuden vuoksi pitäneet jo yli 1,5 vuoden ajan niin alhaalla että jokaisella osallistujalla on reilusti tilaa jumpata.

Ansa-saliin otetaan kerrallaan 36 henkeä ja Vienoon 22 henkeä. Ilmajoogan kapasiteetti on tuttu 19, joka johtuu kankaiden määrästä. Esimerkiksi Ansa-salin normaali, ennen korona-aikaa ollut maksimikapasiteetti oli 60 hlöä, joten kapasiteetti on edelleen lähes puolet normaalista.

Huomioithan kuitenkin nämä asiat:

• Ilmoittaudu aina tunnille joko etukäteen tai paikan päällä, ja klikkaa sovelluksesta aina 'Avaa ovi/check in', vaikka tulisitkin sisään avoimesta ovesta. Seuraamme kävijämääriä niiden perusteella. Näin voimme myös helpoiten infota paikalla olevia, jos kävisi ilmi että tartunnan saanut olisi ollut keskuksessa.
  • Älä tule oireisena Unelmasalille
  • Huolehdi henkilöhygieniastasi pesemällä kädet ennen ja jälkeen kuntoilun sekä käyttämällä käsidesiä
  • Laitteita ja välineitä ei tarvitse pyyhkiä Palccoat-nanopinnoitteen vuoksi.
  • Aivasta ja yski hihaan
  • Ennenkaikkea, liiku ja pidä terveydestäsi huolta sekä nauti liikunnan tuomasta hyvästä olosta! :)

​​​​​​​Kiitos yhteistyöstä!

Asiakkaamme ovat toimineet todella vastuullisesti. Omasta ja ympäristön hygieniasta on huolehdittu hienosti ja olemme selvinneet pandemia-ajasta esimerkillisesti. Kiitos siitä sinulle! Uskomme, että saamme pidettyä turvallisen liikuntaympäristön jatkossakin, kun jokainen tekee oman osuutensa.

Viimeisimmän AVI:n tiedotteen voit halutessasi lukea kokonaisuudessaan täältä.