Kotitreenilläkin saat hien pintaan

Nyt on hyvä välttää turhia ihmiskontakteja ja mahdollisuuksien mukaan pysytellä sisällä. Onneksi nopeallakin kotitreenillä saa mukavan hien pintaan ja hyvän fiiliksen. Kurkkaa jutun lopusta myös haaste!

Hyödynnä monipuolisesti kotoasi löytyviä välineitä ja huonekaluja. Anna mielikuvituksen laukata ja mikä parasta, voit ottaa muutkin perheenjäsenet mukaan suunnitteluun ja jumppaan!

Tässä viiden liikkeen treenissä aikaa menee vain 20 minuuttia ja välineeksi tarvitset ainoastaan tuolin tai sohvan.

  • tee jokaista liikettä 15 toistoa

  • pidä kierroksen jälkeen noin 2 min palautus

  • tee kierroksia 3-5

1. Bulgarialainen kyykky

Nosta takimmainen jalka korokkeelle. Pidä keskivartalo tiukkana ja kyykkää niin, että polvi on 90 asteen kulmassa. Pienempikin kulma riittää, mutta tarkista että polvi menee varpaiden kanssa samaan suuntaan.

2. Dippipunnerrus

Aseta kädet penkin reunalle. Koukista kyynärpäitä niin, että peppu laskeutuu alas läheltä penkin reunaa. Tarkista, että kyynärpäät osoittavat taakse, jolloin liike tuntuu ojentajissa.

3. Vuorikiipeilijä

Mene etunoja-asentoon, kädet korokkeelle. Pidä vartalo suorana ja peppu alhaalla. Vedä vuorojaloin polvea kohti vatsaa. Liike tuntuu koko kropassa, mutta erityisesti keskivartalossa.

4. Lantionnosto

Asetu lattialle selinmakuulle ja nosta jalat korokkeelle. Nosta lantiota ylös puristaen pakaroita yhteen. Ala-asennossa anna pepun vain hipaista lattiaan ja jatka liikettä. Pidä keskivartalo tiukkana!

5. Kylkilankkuun kierto

Asetu lankkuasentoon kädet korokkeelle. Kierrä vartalo kylkiasentoon ja vapauta päällimmäinen jalka kylkilankkuasennossa ilmaan. Varmista, ettet päästä lantiota tipahtamaan vaan pidä vartalo tiukkana. Kierrä toiselle puolelle.

Hikisiä treenihetkiä!

Personal trainer Janika


KOTITREENIHAASTE

Keksi oma kotitreeni ja voita kuukauden kuntoilut Unelmasalille sekä personal trainerin tapaamisen ja henkilökohtaisen harjoitusohjelman! Palkinnon arvo on 173 €.

Näin voit osallistua:

  • keksi kotitreeni ja julkaise se Facebookissa tai Instagramissa
  • tägää julkaisuun @unelmasali sekä hastagit #mukavuusalue ja #kotitreenihaaste, niin löydämme sen
  • huomaa, että julkaisusi on oltava julkinen, jotta näemme julkaisusi
  • treeni voi olla miltä tahansa osa-alueelta; lihaskuntoa, HIIT-treeniä, venyttelyä, tanssia, joogaa tai mitä tahansa näiden yhdistelmää
  • harjoitus voi olla joko sisällä tai ulkona tehtävä
  • julkaisu voi olla joko kuva, kuvasarja tai video
  • voit osallistua myös yhdessä kaverin kanssa
  • HUOM! Sinun ei tarvitse olla ammattilainen tai edes paljon liikkuva, vaan nyt kaivataan hyvää asennetta, huumoria ja luovuutta! :)


Haaste on voimassa sunnuntaihin 5.4.2020 asti. Palkintokuukauden ja personal trainerin tapaamisen voit käyttää valitsemanasi aikana vuoden 2020 loppuun mennessä. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi muuttaa rahaksi.


Koronavirus ja kuntoilu Unelmasalilla

Viime viikot olemme saaneet seurata Koronavirus-uutisia, joilta tuskin kukaan on voinut välttyä. WHO on julistanut Koronan epidemiasta pandemiaksi, joten jokaisella henkilöllä on vastuu huolehtia siitä että viruksen leviäminen saataisiin pysäytetyksi.

Lue lisää

Sisko alkoi käymään kuntosalilla 70-vuotiaana

Usein jopa viisikymppiset tulevat kysymään, ovatko he liian vanhoja salille. Että mitä?! Lihasten kehittyminen hidastuu jo kolmekymppisenä ja keski-iässä lihakset alkavat käytännössä surkastumaan. Siskon vointi on parantunut huimasti kuntosaliharjoittelun myötä, vaikka pohjalla olikin aktiiviset elämäntavat.

Lue lisää