Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Liikunta on nautinto, ei pakkosuorite. Haluamme, että voit tiputtaa suorituspaineet hartioiltasi ja tulla hakemaan tunneiltamme mielihyvää, virkeyttä ja voimaa.

Les Mills BODYATTACK®

BODYATTACK keskittyy voiman, kunnon, nopeuden ja ketteryyden kehittämiseen, tämä on täydellinen syketunti täynnä energiaa ja riemua. Tunti polttaa paljon kaloreita, muokkaa kehoa, parantaa luiden ja nivelten kuntoa sekä kasvattaa sydämen ja keuhkojen tilavuutta ja hapenottokykyä. 45 minuutin aikana voit parhaimmillaan polttaa jopa 600 kaloria. Tunti koostuu isoista yksinkertaisista liikkeistä. Alussa on aina lämmittely, jonka jälkeen sykettä nostetaan asteittain ylöspäin aina huippuunsa asti. Sykehuipun jälkeen palautellaan ala- ja ylävartaloon kohdistuvalla lihaskuntokappaleella josta siirrytään toiseen sykeosuuteen. Tunnin päättää aina keskivartalon lihaskunto-osuus ja venyttelyt. Ohjaaja antaa runsaasti vaihtoehtoja kaikille kuntotasoille.

Les Mills BODYBALANCE®

Rentouttava ja harmoninen tunti, joka yhdistelee yogan, tai chin ja pilateksen liikkeitä. BODYBALANCE tunnilla hallittu hengitystekniikka, keskittyminen ja harkitut, ohjatut liikesarjat, liikkeet ja asennot yhdessä musiikin kanssa luovat harjoituksen, jonka päämääränä on luoda sekä keholle että mielelle harmonia ja tasapaino. Tunti kehittää tasapainoa, nivelten joustavuutta ja liikettä, kasvattaa lihasvoimaa ja edistää verenkiertoa. Tunti alkaa helpoilla ja virtaavilla tai chi-liikkeillä, joilla unohdat kuluneen päivän stressin ja keskityt itseesi kehosi samalla lämmetessä. Tämän jälkeen siirrytään joogan ja pilateksen liikkeisiin ja liikesarjoihin. Viimeiset kymmenen minuuttia harjoitetaan meditaatiota, jolla on tarkoitus korostaa treenin vaikutusta kehoosi ja mieleesi, mutta myös rentouttaa ja keventää mieltä. Sopii hienosti myös raskaana oleville.

Les Mills BODYCOMBAT®

Itsepuolustuslajeihin pohjautuva tunti, jonka liikkeissä näkyy mm. karate, kung-fu ja thaiboxing. Mukaansatempaavan musiikin tahdissa tehdyt lyönnit ja potkut luovat vauhdikkaan tunnin, joka antaa haastetta kokeneellekin jumpparille. BODYCOMBAT edistää sydämen ja keuhkojen toimintaa, kehittää koordinaatiota, ketteryyttä ja luiden kestävyyttä. Myös ryhti ja yleisvoima paranee sekä itseluottamus vahvistuu. Tunti alkaa aina kappaleella jossa opetellaan tunnilla käytettävät liikkeet, samalla kehosi lämpenee ja ajatus keskittyy harjoitukseen. Lämmittelyn jälkeen tunti etenee kappaleittain eri taistelulajien liikkeitä käyttäen ja harjoituksen päätteeksi on pieni lihaskunto-osuus ja rauhoittava venyttely.

Les Mills BODYPUMP® / BODYPUMP express®

Yksi tunti, levytanko ja kehon suurimmat lihasryhmät - maksimaaliset tulokset minimaalisessa ajassa! Maailman suosituin ja kaikille sopiva koko vartalon lihaskestävyystunti, jossa hyödynnetään lisäpainoja. BODYPUMP tunnilla teet jopa 70-100 toistoa joka kehon osaa koskien, joten kalorinkulutus ja kunnon kohotus on taattu. Tunti muokkaa ja tuo voimaa lihaksiin. Harjoittelu auttaa sinua myös suojaamaan kehoasi luu- ja nivelrikolta. Tunti alkaa aina lämmittelykappaleella, jossa herätellään koko keho tehden muutamia liiketoistoja jokaista lihasryhmää koskien. Tämän jälkeen treenataan jokainen lihasryhmä erikseen noin 4-5 minuutin mittaisten kappaleiden johdolla. Tunti päättyy aina venyttelyyn. Jokainen voi kuntoilla omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivammat painot. Tunti ei sisällä askelsarjoja, joten mukaan on helppo tulla.

BODYPUMP Express on puolentunnin pikatreeni, jonka voit yhdistää myös päivän muihin tunteihin. Tunnilla tehdään osa BODYPUMP ohjelman kappaleista, keskittyen päälihasryhmiin.

Les Mills BODYSTEP®

Tämä riemukas ja energinen tunti pakottaa rasvanpolton ylikierroksille ja parantaa kuntoa kohisten sekä ponnistusvoimaa. Tunnilla askelletaan step-laudalle jonka korkeutta voi säätää omalle tasolle sopivaksi. BODYSTEP polttaa huomattavan määrän kaloreita, kasvattaa voimaa, kehittää tasapainoa ja hapenottokykyä. Yleiskuntosi kohenee ja luiden ja nivelten kunto paranee. Tunnilla jokaisella työkappaleella on oma treenitarkoituksensa. Tunti alkaa aina lämmittelyllä, jonka jälkeen treenin tempo nousee hiljalleen. Tunti on intervallitunti, joka tarkoittaa sitä, että harjoittelu vaihtelee palauttavien ja kovien, sykeosuuksien välillä. Kappaleiden teemat vaihtelevat mm. ketteryyden, voiman, "bailauksen" ja sykehuippujen mukaan. Tunnin päättää aina lihaskunto-osuus ja venyttely. Vaikka aluksi tunnin tempo, askeleet ja step-lauta voivat aiheuttaa "harmaita hiuksia," niin hiljalleen rytmiin pääsee mukaan ja voi nautiskella tästä iloisesta tunnista.

Les Mills SH`BAM®

SH`BAM on täydellinen tapa kohottaa peruskuntoa ja vapauttaa sisäinen starasi. Tämä elinvoimainen, energinen ja mukaansatempaava tanssitunti sisältää kuumimmat listahitit ja klassikkokappaleet, joiden tahtiin liikut monipuolisin tanssiaskelin. Sen lisäksi että kuntosi kasvaa ja parannat sydämen ja verisuonten kuntoa niin kehität myös koordinaatiota ja opit uusia tanssiliikkeitä. Tyypillinen SH`BAM tunti sisältää 12 kappaletta, joissa jokaisessa on oma erillinen koreografia, joten sinun ei tarvitse muistaa pitkiä askelsarjoja vaan voit vain nauttia liikkeestä ja musiikista. Huomaamatta hiki nousee pintaan ja tunti hurahtaa kuin siivillä. Voiko olla ihanampaa tapaa kuntoilla.

Flow Jooga

Flow Jooga on Dynaaminen tunti. Flow-tunnilla asanat vaihtuvat hengityksen saattelemana erilaisten asanasarjojen mukaan. Tunnin alussa tehdään aina hengitysharjoitus, minkä ideana on laskeuttaa ajatukset kehoon ja tulevaan harjoitukseen. Ennen asanasarjojen aloitusta tehdään lempeitä kehoa lämmittäviä ja avaavia liikkeitä. Asanasarjat aloitetaan ensin seisten ja sitten istuen. Sarjat sisältävät eteen- ja taaksetaivutuksia sekä kiertoja. Tunnin vauhti hidastuu loppua kohden ja laskeutuu aina loppurentoutukseen savasanaan, asentoon, jossa keho rentoutuu ja vastaanottaa harjoituksen. Flow Jooga kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa.

HOT Hatha Jooga

Lempeä Hatha Jooga on joogamuoto, jonka kautta on helppo tutustua joogan maailmaan. Harjoitus on rauhallinen, eikä aikaisempaa joogakokemusta tarvita. Harjoituksissa korostuu oikea hengitystekniikka, kehonhallinta ja mielenrauha. Tunneilla toistetaan useampaan kertaan samoja asanoita eli joogaliikkeitä. Tunti sopii ensikertalaiselle hyvin.

HOT Jooga

Tunti on dynaamista länsimaista joogaa, missä on vaikutteita niin hatha-, astanga- kuin bikram-joogasta. Tunti kehittää erityisesti kehonhallintaa, lihasten liikkuvuutta ja keskittymiskykyä.

HOT Venyttely

Venyttely on tärkeä osa lihashuoltoa. Kuntoilu kuten myös liiallinen paikallaan olo kiristää lihaksia ja niiden kimmoisuus, elastisuus ja aineenvaihdunta heikentyy. Olo tuntuu tukalalta ja kipuakin voi havaita. Heikentynyt liikkuvuus tekee liikkumisesta epätaloudellisempaa, jolloin suoritus tuntuu raskaammalta ja energiaa kuluu hukkaan. Venyttelyn avulla estät lihaksen kiristymistä, parannat liikkuvuutta, palaudut muusta harjoittelusta ja mikä ihaninta, rentoudut. HOT Venyttely tunti ohjataan ihanassa lämpöisessä salissa, jossa lämpölamput lämmittävät lihaksistosi ja venyttely tuntuu miellyttävältä. Tunnilla keskitytään venyttelyn perusliikkeisiin ja ohjaajalla on antaa vaihtoehtoliikkeitä jos jokin venytys tuntuu hankalalta. Tällä tunnilla voit nauttia omasta rauhasta ja rentoutua.

Ilmajooga

Ilmajooga on ihastuttava tunti, joka yhdistää perinteisen joogaharjoittelun ilma-akrobatiaan, luoden monipuolisen harjoituksen koko keholle. Iso kangas, hammock, antaa mahdollisuuden kokea liikkeet ilmassa. Ilmajooga sopii lähes kaikille ja varsinkin istumatyötä tekeville. Ilmajooga rauhoittaa sekä lisää kehonhallintaa, voimaa ja liikkuvuutta. Tunnille tultaessa on hyvä pukeutua kainalot peittävään paitaan ja polvitaipeiden yli ulottuviin housuihin sekä varmistaa, ettei vaatteissa ole vetoketjuja. Myös korut ja kellot tulee ottaa pois tunnin ajaksi.

Iloa ja energiaa

Iloa ja energiaa tunti antaa kehollesi monipuolisen treenin rennolla fiiliksellä. Kun kaipaat iloista, yksinkertaista ja letkeää tuntia niin valitse silloin Iloa ja energiaa. Tällä tunnilla kehität niin hapenottokykyäsi kuin myös lihaskuntoasikin. Tunti koostuu siis askelluksesta ja lihaskunnosta. Askellusosuudessa voidaan käyttää tehosteena step-lautaa tai liikkumisen innoittajana helppoja tanssillisia kuvioita. Lihaskuntoa vahvistetaan niin omalla keholla kuin välineiden avulla, kuten vastuskuminauhat ja käsipainot. Tämä tunti sopii niin ensikertalaiselle kuin myös kokeneemmalle liikkujalle.

Keppijumppa

Ihanaa keppijumppaa ihan jokaiselle! Tästä tunnista hyötyvät niin terveysliikkujat, kuntoilijat kuin urheilijatkin. Tunnin yksinkertaiset ja selkeät perusliikkeet parantavat verenkiertoa ja laukaisevat lihasten jännitystiloja. Keppijumpan tehokkuus perustuu sen monipuolisuuteen. Siinä harjoitetaan voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja liikkuvuutta, keskittyen kuitenkin eniten kehoa avaaviin liikkeisiin. Sääännöllisellä harjoittelulla myös koordinaatio- ja tasapainokyky kehittyy ja ryhti paranee. Tunti sopii erityisesti huoltamaan niska-, selkä- ja hartiaseutua.

Kevyt Kuntojumppa

Tämä tunti on sinulle, joka kaipaat helppoa jayksinkertaista harjoittelua. Tunnilla liikutaan kevyin askelin, keholle tärkeitä lihaksia vahvistaen.

Kuntopiiri

Kuntopiiri on monipuolinen kierto-/patteriharjoittelutunti, joka sisältää sykkeen kohotusta ja lihaskuntoa. Liikkeet pystyt suorittamaan oman jaksamisen mukaan rauhallisesti tai reippaammin.

Kuntopiiri (kuntosalilla)

Kiertoharjoittelua kuntosalilla. Tällä tunnilla tutustut mukavasti kuntosalilaitteisiin ja liikkeiden oikeaoppiseen suoritustekniikkaan. Myös vapaat painot, kuten levytangot ja käsipainot tulevat tutuiksi. Tunti sopii niin aloittelijalle kuin enemmän liikkuneelle. Ohjaaja on koko tunnin mukana avustamassa ja tsemppaamassa.

Lastentunti

Lastentunti on mitä parhainta liikuntaa lapselle. Tunti sisältää 3-6-vuotiaille sopivia liikkeitä ja leikkejä jotka eivät vaadi erityistä fyysistä taituruutta. Aika hurahtaa mukavasti tarinoiden ja leikkien myötä.

Lavis®

Lavis on hauska, helppo ja hikinen tunti, joka perustuu yksin tanssittavien lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan mm. valssi, humppa, jenkka, cha cha.

Pilates

Pilates vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Hallinta (control) merkitsee, että liikkeiden oikea suoritustapa on kaikki kaikessa. Liikkeissä toistoja ei tehdä kovin montaa, eikä lihaksia väsytetä äärirajoille, mutta oikea perusasento ja ryhti ovat tärkeitä. Liikkeisiin pyritään yhdistämään hengitys, joka auttaa keskittymistä liikkeisiin ja harjoitukseen.

Power

Kaipaatko nopeaa ja tehokasta treeniä päivään? Valitse silloin Power. Power on 15 minuutin mittainen pikatreeni, joka puskee sinut äärirajoillesi. Hiki ja hengästyminen on taattu. Voit myös mukavasti yhdistää tämän tunnin toisen treenisi kanssa. Tunti sisältää paljon hyppyjä ja voimakkaita lihaskuntoliikkeitä. Pieni omatoiminen lämmittely suotavaa.

Reisi-peppu-vatsa

Lihaskuntotunti, jossa keskitytään reisien, pepun ja vatsan vahvistamiseen. Tuntiin sisältyy alkulämmittely ja lyhyt venyttely.

Rinta-selkä-kädet

Lihaskuntotunti, jossa keskitytään rinnan, selän ja käsivarsien vahvistamiseen. Tuntiin sisältyy alkulämmittely ja lyhyt venyttely.

Shindo

Shindo on kehotyöskentelymenetelmä, johon kuuluu rentouttavia venytyksiä ja hoitoja. Menetelmän lähtökohtana on kuusi perusvenytystä ja niitä tehostavia ja pehmentäviä variaatioita, jotka opettavat kuuntelemaan omaa kehoa. Harjoitusten ja hengityksen avulla voi rentoutua ja päästää irti kehon ja mielen jännityksistä. Shindo auttaa myös löytämään omaa tasapainoa ja keskilinjaa. Tunneista erityisiä tekee se, että ohjaaja tulee tukemaan liikkeitä ja auttaa venyttelijää löytämään omalle keholleen sopivimman tavan venytellä. Shindo sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

STRONG by Zumba®

STRONG by Zumba® on matalankynnyksen korkeatehoinen intervallitunti, jossa musiikki motivoi sinut haastamaan itsesi viimeiseen hikipisaraan asti. Täydellisesti musiikin kanssa synkronoitu tunti auttaa sinua treenaamaan kovempaa ja saavuttamaan omat tavoitteesi. Omalla kehonpainolla tehtävät koko vartaloa kuormittavat liikkeet, kuten burbee, kehittävät tehokkaasti kestävyyskuntoa, voimaa ja nopeutta. Tunti sopii monentasoisille liikkujille, sillä liikkeitä on mahdollisuus muokata niin haastavammaksi kuin kevyemmäksikin.

Tasapaino-venyttely

Tämä tunti on kehonhallintaan ja kehonhuoltoon pohjautuva tunti kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunnilla kehität ja ylläpidät taspainoa sekä nautit rauhoittavista, kehoa avaavista venytyksistä.

Toimiva keho

Toimiva keho tarvitsee toimiakseen voimaa, kestävyyttä, ketteryyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tämä tunti on rakennettu vahvistamaan näitä kaikkia ominaisuuksia. Tunti ei sisällä vaikeita koreografiayhdistelmiä, mutta liikkeet tulevat varmasti haastamaan kehosi monipuolisesti. Tällä tunnilla keskitytään yksittäisten liikkeiden hallittuun suorittamiseen ja oman kehon toiminnan tuntemiseen.


Unelmasalin Ryhmäliikunta-aikataulu SYKSY 2019

Ryhmäliikunnan aikataulu SYKSY 2019

Ajantasainen ryhmäliikunnan kalenteri löytyy aina täältä meidän verkkosivuilta sekä mobiilisovelluksesta. Sieltä löytyvät mm. lauantain vaihtuvat tunnit sekä muut mahdolliset tuntimuutokset ja poikkeukset. Painettu aikataulu toimii kuitenkin mukavasti pohjana esimerkiksi oman viikko-ohjelman suunnittelussa. Tsekkaapa tästä.

Lue lisää